2013. szeptember 21., szombat

Interjú #19 ~ Frida

Interjút kérte:  saját kérésre

1. Miért kezdtél el írni, illetve szerkeszteni? 

Frida: Hm... Az igazat megvallva, fogalmam sincs. Mondhatnám, hogy csak úgy jött az írás dolog. Rengeteg filmet láttam, amik megihlettek, és volt, hogy többet össze is kombináltam, aztán egyszer csak kialakult az első saját történetem. A többi már könnyebben jött. Ami a szerkesztést illeti, mindig is szerettem bíbelődni a képszerkesztőkkel, és mikor rátaláltam a GIMP-re, nagyon megörültem, mert végre egy normális programmal tudok dolgozni. Jó látni a munkáimat mások oldalain, és örülök, hogy tetszik néhány embernek a munkám.  

2. Mennyi ideig tart a fejléckészítés? Mindig is könnyen készítesz egy-egy megrendelést? 

Frida: Hát... Ez mindig változik. Attól függ, mennyire tudom magamban felvázolni előre a dolgokat. Meg persze az is fontos, hogy mennyire érthetően fogalmaznak a rendelők. Általában 20 perc, max. fél óra egy fejléc. Némelyik fejléc nehéz feladat. Ez is attól függ, mennyire érthetően fogalmaz a kérő. Néha rengeteg e-mailt küldünk egymásnak, hogy konkrétan mire gondolt, stb. Például most is kaptam egy megrendelést, hogy készítsek egy fejlécet, ami tükrözi azt, ami számomra az életet jelenti. Vannak már elképzeléseim, de fogalmam sincs, mi lesz belőle. Próba cseresznye.  

3. Magadról mintázod a történeteid főszereplőjét, vagy esetleg egy teljesen kitalált karakterről írsz? 

Frida: Ez minden történetemnél más. A Jeges Észak főszereplője majdnem pontosan tükröz engem, mármint a személyiségemet. Az úgy nagyjából az életemről szól. A Harry Potteres történetem főszereplője saját karakter, habár a néhai határozottságom egy cseppet felerősítve ott van benne. Az Álomtól Aranyig főszereplője szintén egy kitalált személyiség, habár ott valós személyeket használok fel.  

4. Az új blogod, az Álomtól Aranyig című történetednél olvastam, hogy egy teljesíthetetlen álmodat

írod le benne. Mesélnél egy kicsit a műkorcsolya iránti szeretetedről? Hogyan bukkantál rá erre a sportágra? 


Frida: Azt hiszem, ez lett most a kedvenc kérdésem! Ez az egész 11 éves koromban kezdődött. Még a régi lakásunkban laktunk, és a nagymamám vasalás közben a 2007-es varsói Műkorcsolya Európa bajnokságot nézte. Bementem hozzá, és megakadt a szemem Kiira Korpi-n, a finnek jelenlegi legjobb műkorcsolyázó nőjén. Azon nyomban beleszerettem a sportágba is, és a sportolóba is. Jelenleg is a kedvenceim közé tartozik. Akkoriban nagyon meg akartam tanulni korcsolyázni. A baj csak az volt, hogy én már elköteleztem magam a zenei pálya mellett, vagyis a fuvola jelenti a jövőmet. Ha kicsit korábban jövök rá, hogy én ezt mennyire szeretném, lehet, hogy ma én lennék Sebestyén Juli követője. Annak ellenére, hogy nem korcsolyázok versenyszerűen, szívesen vagyok a jégen, és esek-kelek. Amelyik versenyt csak tudom, megnézem a tv-ben, vagy épp az interneten követem nyomon a történéseket.  

5. Ki a kedvenced a műkorcsolyások közül? 

Frida: Hű... Rengetegen vannak, akiket szeretek. De akiket különösen kiemelnék, az Kiira Korpi (Finnország), Ashley Wagner (Amerika), Elizaveta Tuktamysheva (Oroszország), Daisuke Takahashi (Japán), Javier Fernandez (Spanyolország), Tatiana Volosozhar és Maxim Trankov (Oroszország). A jégtáncot nem szeretem, úgyhogy onnan nincsenek kedvenceim.  

6. Mit szeretsz szabadidődben csinálni az íráson kívül? 

Frida: Imádom az állatokat, szóval ha tehetem, a kutyámmal vagyok a szabad levegőn. Képeket szeretek még szerkeszteni, és rengeteget fuvolázok. A szabadidőm nagy részét az veszi igénybe.  

7. Szeretsz olvasni? Ha igen, mi volt az első könyv, amit a kezedbe vettél? 

Frida: Nem szeretek könyveket olvasni. Nem tudom, miért. Talán túl könyv szaguk van. Azért könyvek már fordultak meg a kezemben. Szabó Magda Tündér Lala c. könyve volt talán az első, amit önszántamból a kezembe vettem. Szeretem még Justina Chen Headley Iránytű Önmagamhoz c. könyvét, az Alkonyat könyveket, és meg szeretném szerezni Sohonyai Edit Kockacukor c. könyvét.  

8. Ki / Kik a kedvenc énekese(i)d, fiú bandáid? 

Frida: Kiemelném a sok kedvencem közül Ellie Goulding és Usher zenéjét. A két abszolút kedvencem. Ellie Goulding hangja egyszerű, de mégis fantasztikus, a számai pedig nagyon tetszenek. Usher hangja valami eszméletlen! Majdnem minden számát szeretem, és nem utolsó sorban, még jól is néz ki. Nem is akármennyire! A fiú bandák terén nem nagyon vagyok otthon, inkább női énekeseket hallgatok. De szeretem a One Direction néhány számát, és a Children of Distance dalszövegek a legjobbak!  

9. Tervezel a jövőben egy új történetet? 

Frida: Hogyne! Egy régi történetemet újítom fel, ami még mindig a Nyáréji Város címet kapja, csak teljesen más lesz az egész.  

10. Mesélnél magadról? (Elég néhány mondattal is.) 

Frida: Tűzrőlpattant, néha okoskodó, életvidám lány vagyok, aki szereti megszegni a szabályokat. A zene az életem, nem bírok ki egy napot sem nélküle. Néhány hónapon belül átlépem a felnőttkor küszöbét, és enyém lesz az egész világ. Na jó, csak Budapest. Eléggé befolyásolható vagyok, kivéve, amikor nem. Néha antiszociális leszek, és olyankor jobb, ha senki nem szól hozzám. Sokszor kapom magam az álmodozáson (rendszerint tanóra közben). Szívesen segítek másoknak, ha tudok. És nagy állatbarát vagyok! 

Bónusz kérdések: 

Szeretnéd, ha a történeteidet könyv formájában kiadnák? 

Frida: Nem szeretném. Blogon szerintem sokkal jobban mutatnak.  

Szerinted milyen a tökéletes író? 

Frida: Nem tudom. Szerintem nincs tökéletes író. Mindenkiben van valami hiba. És szerintem ez így jó. A jó író szerintem figyel a mondatok szépségére, és egyáltalán a szavakra. Alaposan leír minden egyes érzelmet, de mégis élvezhető a története. És a legfontosabb: eredeti! És nem sablonsztorit ír.  

Kérés: 

Küldenél linkeket azokról a zeneszámokról, amelyek segítenek neked, mint az írásban, mint a szerkesztésben, illetve a pihenésben? 

Frida: Természetesen. De készülj fel, minden történethez külön-külön tartoznak számok!  
Jeges Észak: Két lejátszási listát küldenék: 


  

Álomtól Aranyig: Itt igazából nem csak a zenék segítenek, hanem a korcsolyás videók, montázsok. De nincs külön szám, amit meg tudnék említeni. Ami épp jön.  

A Vér Kötelez: 




Valamint a filmek.  A szerkesztésben is sok dal segít, külön nem említenék egyet sem.

Kedves Frida! 
Nagyon szépen köszönöm neked, hogy időt szántál a kérdések megválaszolására.:) Nagyon jó volt olvasni a válaszaidat, főleg a műkorcsolya iránti szeretetedet.:)

Millió puszi:
Molly

2 megjegyzés:

  1. Én köszönöm a lehetőséget, és hogy alkalmasnak találtál rá. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit :) Én köszönöm, hogy elvállaltad, de komolyan :D

      Törlés