2013. szeptember 11., szerda

Interjú #16 ~ Yesaya

Sziasztok!
Egy kis kihagyással bár, de újra jelentkezem egy interjúval. A mai alany, nem más, mint drága szerkesztőtársunk, illetve az első blogversenyünk többszörös nyertese, Yesaya. Nagy öröm volt vele készíteni, így remélem, hogy nektek is tetszeni fog.

Interjút kérte: Molly Schmidt


1. Az első történet, amit tőled olvastam az a BlackWing - Fekete szárnyak volt. Mindig is érdekel, hogy honnan ered az alapsztori ötlete. Elmesélnéd nekem? 

Yesaya: Egyszer, még nagyon régen álmodtam egy vörös hajú fiúról, és arról, hogy minden áron egy fiatal lányt védelmez. Volt ott még egy lány, aki elbújt egy sikátorba. Mikor felkeltem, azonnal előkaptam a kis füzetemet, amibe az érdekes dolgaimat írtam. Megalakult bennem Noah, Kayla és Hannah karaktere, persze a történetben már kissé kiszíneztem őket. :)

2. Mi segít az írásban? 

Yesaya: Elsősorban az olvasók, és a kritikáik. Mikor látom, hogy mennyien olvassák a blogomat, úgy érzem, hogy valamit jól csinálok, és így sokkal könnyebb írni. Másrészt az írás számomra egy bizonyos fokú stresszlevezetést szolgál, segít megnyugtatni elrongyolódott idegszálaimat! :D 

3. Látszik az írásodon, hogy nem vagy kezdő. Hány éve írsz? 

Yesaya: Tévedés, abszolút kezdő vagyok! :) Viszont rengeteget olvasok, már ezzel is fejlődök (szerintem) és egyszerűen csak próbálom elkerülni az olyan hibákat, amik engem is zavarni szoktak egy történetben. 

4. Hogyan találtál rá a blogspotra? 

Yesaya: Google, a barátom! :) Régebben egy másik oldalra pakoltam fel a fejezeteket, de olyan sok leírásnál láttam, hogy "a történetet a blogomon is olvashatjátok!", hogy egyszerűen kedvet kaptam hozzá. Beírtam a keresőbe, hogy Blogkészítés, és ezt dobta ki, aminek nagyon örülök, mert eddig még nem csalódtam benne!  

5. Honnan ered a Yesaya név? 


Yesaya: Most nagyon ki fogtok nevetni! :D Valamelyik este nem tudtam aludni, ezért bekapcsoltam a tévét. Ott valami bennszülöttekről szóló adás ment, és akkor meghallottam, hogy az egyik FÉRFIT, úgy szólítják, hogy Yesaya. Annyira megtetszett a név, hogy azonnal felvettem, mint művésznevet. :)  

6. Ezt a kérdést sokszor felszoktam tenni általában, de csak azért, mert nagyon érdekel. Vannak barátaid a blogspoton? Ha igen, hogyan ismerkedtél meg velük? 

Yesaya: Minden olvasómat a barátomnak tekintem, de ha ki kellene emelnem valakit, akkor azok biztosan Vacak és Réka lennének. :) Mindketten olvassák a blogomat, már a kezdetektől, és azért is nevezem őket barátaimnak, mert tulajdonképpen én is, és minden olvasó kettejük kritikájának köszönheti azt, hogy minden hétfőn van új fejezet. :) 

7. Mit szeretsz a legjobban csinálni szabadidődben az íráson kívül? 

Yesaya: Imádok olvasni, van hogy egy héten 4-5 könyvet is kiolvasok. Ilyenkor elfelejtek enni, inni, aludni. :D 

8. Könnyen be tudod osztani az idődet az iskola mellett? 

Yesaya: Eddig könnyen betudtam, de most, hogy nézem az órarendem elég kétséges a dolog, de az ember mindig tud időt szánni arra, ami igazán fontos. :) 

9. Mit szeretnél elérni az életedben? 

Yesaya: Világ életemben magyartanár és/vagy író szerettem volna lenni, és ez a mai napig nem változott. 

10. Mesélnél egy kicsit magadról? (Elég pár mondat is.)

Yesaya: Hát, egy 20 éves debreceni gólya vagyok, aki megszállottan falja a betűket, még akkor is, amikor fontosabb dolga lenne. Emellett nagyon szeretek még énekelni, bár sokan könyörögnek, hogy hagyjam abba. :D Az egyetlen, amit utálok, az a tanulás, az valami borzalmas, nem is viszem túlzásba. ;) 

Bónusz kérdések: 

Szerinted mi a könnyebb: egyedül dolgozni/írni, vagy egy csapatban?

Yesaya: Ez végül is attól is függ, milyen a blog. Egy olyan blog, mint a BlackWing, szerintem sokkal jobb egyedül szerkeszteni, de a TMM sokkal jobban működik csapatban. De ez csak személyes vélemény! :) 

Kinek a bőrébe bújnál egy napra? 


Yesaya: Ki most David Gandy barátnője? Az övébe! :D  

Van olyan blog, aminek szívesen lennél az egyik szerkesztője?

Yesaya: Azt leszámítva, ahol most vagyok, nem igazán. Úgy gondolom, hogy ennyivel is kitűnően fogok szórakozni :)  

Kérés:

Küldenél egy képet a kedvenc bevásárlóközpontodról?


Drága Yesaya! Köszönök neked, mindent. Azt, hogy elfogadtad az interjút és azt is, hogy szerkesztőtársamnak/társunknak hívhatlak. Kívánom neked, hogy az álmaid megvalósuljanak, én nagyon drukkolok neked.:)

Millió puszi:
Molly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése